Skoinlägg

1kommentarer

Har funderat lite fram och tillbaka på mina inlägg i skorna. Just nu har jag ett par pelottinlägg som limmas in i skorna på sulan, men jag ska köpa en riktig sula med inbyggt pelottinlägg. Dessa finns på Löplabbet och kostar ca 500 kr. Dock har jag idag börjat fundera på huruvida det skulle vara smartast att köpa ett par sulor som är gutna efter din egen fot med en gång..? Antingen lägga 500 kr på ett par sulor som "bara" är med peolottinlägg i eller lägga 1300 på ett par sulor som är gjutna utefter just min fot..? Jobbigt det där, men känns som att det kan vara en investering på 1300 kronor som kanske vara längre och gör mer nytta än ett par vanliga inlägg..?
 
Någon erfarenhet av gjutna sulor..?
 
Vill ju börja springa på riktigt och vill inte riskera att få långvariga problem med fötterna och när det har börjat strula lite nu kanske det är värt att lägga lite pengar på att se till att det inte händer igen... Göteborgsvarvet 2013 waits for no one!
 
 

1 kommentarer

Emma

08 Sep 2012 13:02

Jag tycker att du borde satsa på de gjutna inläggen. Jag har gjutna efter mna fötter och deras behov. De är så sköna, det är verkligen värt pengarna. precis som du säger är det ju onödigt att lägga pengar på något sim inte är det bästa. Jag hade kört på de gjutna. De är också bra eftersom du bara flyttar dem mellan dina olika skor :) Kanske inte klackar dock ;)

Svar: Jo det lutar åt det, känns som att det kan vara annat än bara främre hålfoten som behövs "åtgärdas" och då kan man lika gärna ta allt på en gån liksom. =)
NeutronSt4r

Kommentera

Publiceras ej