Flyttat och klart

0kommentarer

Ja nu har jag och Älsklingen flyttat till Smörslottsgatan, och vi trivs jättebra i den nya lägenheten! Vi har verkligen ett öga för att se hur en lägenhet kan utnyttjas maximalt (kan det bero på 3 år i en 1:a på 27 kvm? ^^) och nu är allt inrett och klart. Köket är supermysigt nu när vi fått upp vårt avlastningsbord och igår lagade vi vår första måltid i den nya lägenheten, nämligen tacos!
 
Idag är det jobb på Operation, och ska plugga riktigt ordentligt när jag kommer hem, för nu ska jag klara denna tentan! Ny lägenhet, nya tag. Finns mycket bättre möjligheter för mig att sitta och plugga i den nya lägenheten, då vi gjort lägenhetsinredningen så att det finns bra läslampor när man sitter i soffan så jag inte behöver stöka massa innan jag börjar plugga utan att det bara är att sätta sig ner och läsa. =) Bilder på lägenheten kommer ikväll när jag kommer hem förhoppningsvis, om det inte hunnit bli alldeles för mörkt då. ^^
 
Idag efter jobbet blir det till att gå hem för att se lite hur vägen ser ut som man måste gå, och svänga förbi apoteket en sväng och köpa ansiktskräm. Verkar som att jag smittat min Älskling med min förkylning som jag haft under flytten, för när han ringde när han hade vaknat idag lät han väldigt snörvlig och hade ont i halsen, så det blir nog jag som får ta hand om honom nu istället. ^^
 
Ska göras denna vecka:
- Avboka gymkort på Lindholmens Sportlife
- Storhandla (ett relativt begrepp med tanke på det minimala kylskåpet vi har, men typ storhandla iaf ^^)
- Promenad till Delsjöarna
- Utforska området kring där vi bor
 
Kan för övrigt tilläggas att det är 2,5 vecka sedan jag slutade äta godis, och jag hade gått ner från 78,5 till 75 i torsdags, så hoppas at den positiva trenden fortsätter. Vill ju ha gått ner till 68 kg minst till sommaren (maj någon gång) så att man kan njuta av alla nöjen (och i vissa fall onyttigheter) som sommaren har att erbjuda. ^^ Ibland måste man få unna sig lite. ^^ Känner dock att jag mår väldigt bra av att inte äta så mycket socker, för jag blir piggare och har ingen huvudvärk alls, vilket jag ofta kunde ha nästan varje dag förr. Så Yay! Älskar även att våren kommer smygandes såjag kan börja gå med mina fivefingers igen! Har saknat dem! Funderar på att investera i ett par nya så fort de går att få tag på, nämligen deras nya Alitza!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej