Nytt år, nya tider

2kommentarer

Ja då var det 2013 då, och det känns verkligen helt galet att tiden går så snabbt. Tyckte det var alldeles nyss jag slutade gymnasiet ju...2013 har varit ett annorlunda år för mig, det första året då jag inte gått något i skolan. Har haft studieuppehåll och jobbat på akuten på Östra Sjukhuset i Göteborg, som läkarsekreterare. Har varit mycket lärorikt och jag har trivts superbra, men jag vill ju trots allt bli klar med mina studier. Det var ju tanken att jag skulle återuppta dessa nu till våren men ibland går inte saker och ting som man vill, och en underkänd tenta satte stopp för det.Men man kan ju inte deppa ner sig för det, det har aldrig gjort någon gott och nu ser jag bara framåt och kämpar för att klara den nu i vår, eller nej, jag ska klara den nu i vår. Till hösten blir det läkarprogrammet igen, det har jag gett mig på!
 
En annan sak som kommer hända 2013 som jag fått reda på ganska nyligen är att jag och Älsklingen kommer flytta i mars, från vår älskade lägenhet på Lindholmen till Smörslottsgatan, dryga 5 min promenad från Östra Sjukhuset. Ska blir superskoj att flytta med Älsklingen, och längtar riktigt efter att få inreda vårat nya hem. =) Dock kommer vi nog inte kunna bo där så länge, men det är iaf en lägenhet som inte är en studentlägenhet, och som har betydligt lägre hyra en den vi bor i nu, så det är ju skönt. Men när det blir dags att flytta igen, då blir det tillbaka till Hisingen och Lindholmen/Sannegården/Eriksberg!
 
Nytt år innebär även att ta tag i träningen igen, har varit sjuk i lite mer än 2 veckor nu så hoppas att det kommer bli bra snart, för nu vill jag kunna träna! Eftersom vi ska flytta kommer vi ju även flytta ifrån vårat gym i huset och Sportlife som ligger 300 m från oss, så känns som att man måste komma igång innan det kommer bli "omständigare" att träna. Dock kommer det ju finnas finare promenadsträckor borta i Björkekärr i naturområdet runt där. =) Jag måste även komma igång med att hitta en nyttig kosthållning som fungerar för mig, kan inte bara dricka vatten och äta kvarg, utan jag vill kunna äta pasta och bröd, men ändå kunna vara hälsosam, så det kommer bli en utmaning detta året också. =)
 
Idag blir det in till stan och köpa kalender, både en vanlig och en till träning, så man kan planera och inte skylla på det för att man inte tränar!
 

2 kommentarer

Emma

05 Jan 2013 00:29

Hejja dig det kommer blir ett helt fantastiskt år med massa härliga utmaningar och trevliga stunder!! Massa kramar på dig <3

Svar: Började inte så bra med gårdagen bara, men kommer definitivt bli bättre. ^^
NeutronSt4r

Emma Johansson

06 Jan 2013 10:47

Klart det kommer bli bättre!! Det är ju bara 6/1 än så länge så du har låååång tid på dg att bättre dig ;) (inte för att du varit dålig men ^^)

Svar: Hihi, tack! =)
NeutronSt4r

Kommentera

Publiceras ej