Första dagen ensam på jobbet

1kommentarer

Ja då sitter man här, ensam, för första gången på nya jobbet. Lite läskigt är det allt, men det ska nog gå bra. Hade fått panik om de lämnat mig ensam efter 3 dagar på akuten men det känns lite bättre när man har 8 månader på akuten i bakfickan nu i alla fall. Är ju lite mer administrativt att göra här på An/Op/IVA men det ska nog gå bra ändå. Är ju max 20 diktat att skriva på en dag så det är ju inte tidsbrist som kommer vara problemet i alla fall. ^^
 
Det som är en stor omställning från Akuten till An/Op/IVA är att det är så mycket raster hela tiden! Kan inte riktigt vänja mig vid att sitta och inte göra någonting på jobbet, känns som sådant slöseri! Men det är väl så det är på en avdelning som inte måste skriva ut sina röda inom 1 timma. Här är det istället en dag på röda diktat. Huva, tänk om det tagit en hel dag innan man skrivit ut ett rött från aukten. =P
 
Till helgen kommer bästa Emma hit och då ska det bli tjejkväll med mycket snack och skratt, som det alltid blir när vi är tillsammans. =) Våra sambos får nog stanna hemma och ta några öl och tjöta, för nu är det dags för lite egen tjejtid, var alldeles för länge sedan!
 
Imorgon blir det jobb 14-21 på VAC:en för Akuten, och det är ju alltid trevligt med OB så det tackar man ju inte nej till. ^^ Har även varit superambitiös igår och gjort matlådor till mig idag och imorgon, vilket inte händer ofta kan jag säga! Idag hade jag t.om. fixat mellanmål till fikat, det ni!
 
Nej nu är rasten slut och det är bara att börja skriva och jobba igen, men det är ju snart lunch, så HIMLA MÅNGA RASTER! Vet inte om det är bu eller bä men det känns allt som att arbetsdagen blir både längre och kortare pga dem.... Men men. =/
 

 
 
 
 

1 kommentarer

Emma Johansson

16 Jan 2013 17:31

Låter på dig som att du trivs bättre på akuten. Men det är bra att du hoppar runt och testar, då får man ju en helhetsbild av allt och man vet bättre vad man vill när man testat färdigt!
Längtar massor till helgen!!! Massor med mys! Kram på dig! <3

Svar: Tycker mest att det är skönt att hålla sig sysselsatt, och just nu är det mycket dötid på Operation. =/ ;Men det brukar uppenbarligen inte vara så, kanske bara jag som är snabb. ^^ Det kan ju ha någonting med att göra att jag känner mig mer säker på vad som ska göras på akuten också och att jag kommer komma in i tempot på Operation så fort allt flyter på. =) Längtar jag med!
NeutronSt4r

Kommentera

Publiceras ej