Planer för 2013

0kommentarer

Ja nu när året kommit igång lite och man vet lite mer vad det är som kommer hända så kanske det är dags att tänka igenom lite vad det faktiskt är som kommer hända. Har många mål under 2013 och vissa kommer ske av sig själv och andra kommer jag få kämpa ordentligt för att de ka gå i uppfyllelse.
 
1. Flytt till Smörslottsgatan
Jag och Älsklingen fick i slutet av december -12 erbjudande om att flytta till en lägenhet i området kring Östra Sjukhuset med en lägre hyra än den som vi har nu, den är även lite större men den största anledningen till att vi valde att faktiskt flytta var att den lägenheten inte är en studentlägenhet. Det ger en liksom lite större frihet att välja vad man vill göra och inte hela tiden känna pressen att fortsätta plugga för att man intehar någonstans att bo annars. Detta gäller väl mest min fina sambo, för han hoppas nämligen på att få jobb under sommaren och då hade vi inte kunnat bo kvar där vi bor nu och då hade det blivit panik med att hitta lägenhet då, så det känns bra att vi inte kommer ha den stressen då. =)
 
2. Viktnedgång
Jag kämpar fortfarande med motivationen till att gå ner i vikt. Ena dagen kan jag känna mig superpepp på att gå och träna och äta rätt men så är det ofta så att när helgen kommer eller om något jobbigt händer runt omkring mig (som tyvärr har hänt alldeles för ofta det senaste) så blir det lätt att man skiter i det och tänker att det inte är någon idé, eller tröstar sig med något gott att äta. Jag har nämligen inte riktigt kommit in i rätt tankesätt så för mig är något gott ofta godis eller dricka aka läsk. Men nu är det dags att ta tag i dethär. I mars flyttar vi och då kommer det inte finnas något gym i närheten så det blir till att ta ag i tränandet medan man fortfarande har gynmet runt hörnet, så man kommit igång!
 
3. Klara min tentor
Jag kämpar fortfarande med studiemtivationen också, och det avspeglar sig i mina misslyckade försök till att klara mina tentor som jag har efter mig från hösten. Det kommer krävas mycket arbete, men nu vet jag att det änna är nu eller aldrig, för snart kommer det vara för lång tid utan att ha gått i skolan och då kommer jag hamna ännu mer efter så nu ska de klaras! Det gör ju inget heller att det står en förlovning på spel (eller ja, står på spel-isch). ^^
 
4. Springa milen på under 1 timme
I sommar är jag och hela min familj anmälda till midnattsloppet i Göteborg så det är ännu en anledning till att komma i form. Måste ju nämligen springa snabbare än min bror som sprang milen helt otränad på 58 min. ^^ Nog för att han har lite längre ben än mig men om jag tränar känns det inte som att det ska vara en omöjlighet. ^^
 
5. Ta tag i saker med en gång
Detta är något som jag har haft stora problem med ett tag, och det är att jag skjuter upp allt jag ska göra alldeles för länge, tills folk runtomkring mig blir sura för att det tar så lång tid. Jag kan t.ex. säga tt jag ska städa och sedan tar det en vecka innan jag gör det. Jag  vet inte varför det blir det, men jag har väl lagt till mig med ovanan att det som är jobbigt kan vänta, vilket det ju egentligen inte kan. Det är ju det man ska ta tag i med en gång. Tror att en del av den här inställningen speglar av sig på mina tentor och mitt pluggande, vilket ju inte gör saken bättre. Men det är ett mål som jag redan kommit en bra bit med i vardagen, nu ska det bara komma med när jag bestämmer mig för att plugga också! =)
 

 
Ja, det här var väl mina huvudmål för året, men det kommer såklart komma upp fler saker. Kommer troligtvis behöva söka ny lägenhet i slutet av året då vi bara hyr den nya lägenheten i andra hand, så det kommer bli en intressant process att gå igenom. Vi vet ju alla hur bra boplats.se fungerar. ^^
 
I övrigt är det många saker jag hade velat göra men som tiden inte räcker till till helt enkelt. Det var planerat en resa till Island, men denna kommer nog tyvärr behöva vänta till nästa år, då vi inte kommer ha tid eller ev pengar till att göra en så dyr resa i sommar. Älsklingen kommer ju säka jobba och dyl så han måste ju vara hemma och anträffbar för ev intervjuer, och om han får en praktikplats eller ett vikariat kan han inte be om ledigt heller direkt. =/
 
Hoppas också såklart på förlovning som jag skrev i mitt tidigare inlägg, men det ligger inte i mina händer att bestämma när det blir, så det får jag helt enkelt bara snällt sitta och vänta på.^^ En katt hade inte varit helt fel heller men den kommer defenitivt få vänta tills vi bor i en 2:a iaf. =P
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej