Min viktnedgångs- och "get fit" plan

0kommentarer

Ja, nu är tanken att jag ska komma igång med min träning och viktnedgång. Den har legat lite på is ett tag men nu måste jag komma igång, för jag har blivit så fruktansvärt trött det senaste och jag tror det kan bero på att jag inte rört på mig nästan någonting. Jag ligger fortfarande på ungefär samma vikt som när jag slutade FF den 30 november, bara något halvt kilo jag har gått upp, men jag ska väga mig ordentligt när jag har tillgång till en våg coh det är morgon, dvs imorgon bitti.
 
Planen kommer se ut som följande:
- Träning minst 4 gånger i veckan
- Äta enligt deffmat.blogspot.se eller FF
- En fridag i veckan för att hålla motivationen uppe
- Vägning varje måndag morgon
 
Maten
Maten kommer att bli enkel, då det är sådant som jag ätit enligt förut, och jag vet vad det är som gäller, det är bara att hitta roliga kombinationer som inte gör så att man tycker det är "tråkig mat", det kommer vara den största utmaningen. Många recept på deffmat kan man göra  storkok på och det är ju ypperligt då det är enkelt att ta med sig till jobbet. Jag kommer heller inte få köpa någon mat på jobbet i kafét eller dyl, då detta är onödigt dyrt och ökar risken för att falla åter i mina gamla vanor.
 
Träningen
Träningen kommer att bestå i blandad styrketräning och cardio, nästan exakt som den var under FF, bortsett från att vissa dagar kan det bli en promenad för att varva ner och få lite frisk luft istället för att sitta och uggla på gymmet. ^^ Jag kommer även att ha löpning som min huvudsakliga cardio då den enligt mig är mest effektiv och det är kondiionen och löpvanan som jag måste träna upp för att nå ett av mina mål, nämligen springa milen under en timme.
 
Fridag
Anledningen till att jag kommer ha en fridag i veckan är att ett av mina största problem har varit motivationen, och utsikten om att jag kommer inte få äta något som jag verkligen vill på l'nge eftersom jag kommer ha så bestämda regler. Så jag kommer ha lördagen som fridag, för att kunna äta något som inte mit matschema i vanliga fall hade "tillåtit" typ en pizza eller "onyttig" tacos med gräddfil och avocado till och så, och kanske ta något gott att dricka på kvällen. Så det är ingen "svulstardag" utan mer bara att jag kommer tillåta lite mer vardagslyx just på lördagar. ^^
 

 
Snart är det dags att flytta också och då kommer det inte finnas något gym i närheten utan då kommer det bli mycket löpning och promenader i skogsområdet bredvid vår nya l'genhet, men då kanske man kan få med sig sambon ut också, vem vet? ;-)
 
Ja så denna månaden ska bli en snålmånad är det tänkt iaf, så jag nästa månad kan gå och köpa mina efterlängtade tights från 2XU som är sååå snygga och som jag har velat ha länge. Är ett par kompressionstights så då får vi se ifall det funkar eller om det bara är humbug. ^^
 
Kommer posta detaljerade veckoplaner när det gäller träning och mat för att jag ska kunna ha koll själv men för att ni också ska kunna se hur det faktiskt blir i verkligheten. ^^
 

Kommentera

Publiceras ej