Dag 5 av min nya livsstil

0kommentarer

Dag 5 utan socker eller onyttigheter och jag känner att jag mår så mcket bättre psykiskt! Känner väl att jag börjar bli piggare och så med, men det kommer nog märkas mer när jag kommer igång med träningen på riktigt. Blev ingen träning igår, dock så bestod dagen bl.a. av 3 timmars förrådsrensning inför flytten, så jag tycker bannemej det räknas som nog träning för en dag. ^^
 
Har blivit duktig på att ta med mat till jobbet också, inga dyra luncher här inte, är ju lättare att motivera till att ta med lunch också när man vet att man egentligen inte "får" äta den lunchen som serveras i kiosken eller i matsalen på jobbet. Känner också att om jag klarar detta så kommer jag ha gjort något som jag är riktigt stolt över mig själv för, och det kommer kännas som ett viktigt steg i rätt riktning när det gäller mina problem med att ta tag i saker och slutföra saker det sista. =/ Men som sagt var, nu är jag på rätt riktning. ~10 kg kvar till målvikten, och planen är att komma dit inom 3 månader, ska kämpa ordentligt för att vara klar till sommaren, så man kan njuta av allt som sommaren för med sig (uteserveringar, öl, fika, mm). Allt med måtta då förstås. ^^
 
Idag ska jag försöka komma iväg och träna men kan inte lova något, möjligt att vi ska rensa vår bokhylla ikväll, för det känns som att det behövs. Allt som är färdigrensat åker ner i flyttlådor och ner i förrådet, där det nu finns HUR MYCKET PLATS SOM HELST! =) Så himla skönt att veta att det bara står 4 lådor i förrådet, och att det finns plats för mer från lägenheten, istället för att det var helt knökat som det var innan rensningen igår. ^^
 
Vikt den 10/2: 77,5 kg
Målvikt: 68 kg
 

Kommentera

Publiceras ej