Tankar en måndag

1kommentarer

Välkommen till ännu en blogg i cyberspacet!
 
Under den senare tiden har jag funderat alltmer över vad jag vill med mitt liv. Jag har en underbar sambo som jag älskar över allt annat. Jag går en utbildning, som jag dock nu har paus ifrån, som kommer göra att jag får jobba som mitt drömyrke.
 
Låter som ett perfekt liv eller hur? Problemet jag har är att jag kan ofta känna mig nere, otillräcklig, som att det jag inte gör duger åt de som hjälpt mig genom livet och gjort att jag hamnat där jag är idag. Jag har en underbar familj och vänskapskrets, som jag känner att jag är skyldig så mycket att jag känner att mina skuldkänslor ibland tynger ner och begraver allt det som är bra med mitt liv. Skuldkänslorna har jag låtit mig definiera många av mina livsval det sista och jag känner att det får mig att må dåligt över saker jag inte borde må dåligt över.
 
Därav namnet på min blogg, Noblesse Oblige. With wealth, power and prestige come responsibilities. Fast i mitt fall kanske det mer handlar om att med förmåner och tur i livet kommer ett visst ansvar. Men till en gräns. Mitt liv ska vara mitt och ingen annans. Så från och med nu ska jag leva mitt liv för mig, utan oförtjänt skuldtyngda axlar och med glimten i ögat. Jag ska ta tag i det jag inte orkat ta tag i för att det påminnt mig om alla som är besvikna på mig för att jag just inte gjort det innan, tagit tag i det.
 
 
"Don't be held back by someone else's bullshit in fake memories.The one path you chose for yourself, is the truth of your universe."
 
Kamina - Tengen Toppa Gurren Lagann
 
 

1 kommentarer

Emma

03 Sep 2012 18:38

Hej bästis! fin blogg, hoppas den kommer hjälpa dig! vi får lära oss bägge två att slänga större delen av våra skuldkänslor (en del är ju bra att ha kvar ;) )
Kram på dig <3

Svar: Tack bästisen! <3
NeutronStar

Kommentera

Publiceras ej