Middagen

1kommentarer

Middagen blev supergod, är riktigt nöjd över mina matlagnings-skills som jag utvecklat det sista. ^^
 
"Recept" (och jag skriver det med " för det är verkligen inga exakta mått): 3 portioner
 
- 1 vanligt tråg med strimlat fläskkött (400-500 gram tror jag att det är)
- 4 scharlottenlökar
- 2 potatisar (ganska små)
- Minimat grädde Becel 2dl
- Creme Fraiche med valfri smak, jag tog en med vitlök och rosmarin
- Rosmarin
- Viltkrydda
- 2 dl quinoa
 
Bryn köttet, skala och hacka löken. Sätt på potatisen. När köttet är klart häll i löken och låt det fräsa i ett par minuter. Häll därefter i hälften av grädden och all creme fraiche. Krydda valfritt. Nu borde potatisen vara nästan klar och då ska den tas upp, skäras i bitar så att den kokar klart i grytan. Låt grytan puttra under tiden som quinoan kokar. Under tiden den puttrar kan man då och då hälla i lite grädde, beroende på hur tjock man vill att grytan ska vara. Servera och njut!

1 kommentarer

Emma

05 Sep 2012 21:33

Låter såååå gott!!

Svar: Det tyckte vi båda. ^^
NeutronSt4r

Kommentera

Publiceras ej