Long time no see

2kommentarer

Ja, nu har det varit fullt upp de senaste dagarna och ingen tid har funnits till att blogga, men nu är jag tillbaka. =)
 
Förra helgen spenderades i Hovmantorp med bästa Emma och Johan, och innefattade en resa till Glasriket och Kosta Boda outlet, en trerätters middag med tillhörande brandvarnar tjut och en liten brand, och massa trevligt prat och brädspelande. Fick även en present från Emma från när de var i London i somras, från Victoria's Secret. ^^ Bättre present kan man ju änna inte få! ;-)
 
I veckan har det varit jobb och så har jag även gjort en praktisk examination som legat mig i fatet länge. Gud vad nervös jag var innan, eftersom jag sist gång hade pluggat hur mycket som helst och ändå inte klarade den, pga enligt mig en dålig examinator som inte ens kunde förklara vad det var jag gjorde fel och som under utvärderingen sa att jag troligtvis var godkänd, men sedan ändå underkände mig. =/ Lite sur var Linda då, och det var därför som jag under ca 1 år var totalt omotiverad att göra denna examination (eftersom jag tyckte jag borde blivit godkänd första gången). Dock så tog jag tag i saken och nu sitter jag här med en godkänd examination och känner mig ganska awesome. ^^
 
Tyvärr finns det inte så mycket tid att njuta av det då jag jobbar ända tills söndag och sedan har en Tenta i Anatomi att plugga till, men det funkar ju ändå som inspiration att veta att man klarade denna examinationen, så då blir man ju peppad att klara tentan. =)
 
I tisdags var det träning med mamma och min Älskling, vi sprang lite mer än 4 km innan vi var hemma från rundan och lämnade av Älsklingen, men sedan bestämde jag och mamma oss för att såringa ett par km till, så det blev total 6,5 km. Kändes jättebra och var förvånad över att jag orkade så mycket i ett streck. hade lite strujl med min vad som krampar så att jag tappar känseln i foten men som tur är går det över snabbt så det räcker med att jag stannar i ca 30 s och skakar loss lite så släpper det. =)
 
Har även bestämt mig för att behålla mina Nike Lunarglide 4+ som jag använde för första gången "på riktigt" i tisdags och det gick riktigt bra, kände en stor skillnad mot mina gamla skor. Så jag gjorde rätt val som behöll dem. =)
 

 

Take calculated risks.
That is quite different from being rash.
George S. Patton

 

 


 

2 kommentarer

Emma Johansson

30 Sep 2012 11:04

Åååh vad roligt att du klarade examinationen!! Du kommer klara anatomin lika bra som examinationen det kan jag försäkra dig om för du är awesome ^^

Svar: Tack, du med! Hoppas att det kommer gå bra, så jobbigt att plugga in bara... =P
NeutronSt4r

Emma Johansson

30 Sep 2012 11:21

Brukar vara så men det klarar du galant!! ;)

Svar: Bara att kämpa på. =)
NeutronSt4r

Kommentera

Publiceras ej