Inläggstorka

0kommentarer

Sry, vet att det inte blev så mycket skrivet igår (läs inget) men igår var sista dagen jag var ledig innan en hel drös arbetsdagar radar upp sig så jag tog tid från bloggandet och spenderade den med min sambo. Det blev kollande på film, The Five Year Engagement (jag kollade, min sambo pratade i mobil med vänner under halva filmen), spelande, jag gick på stan lite och köpte inlägg till mina skor, och sedan blev det en snabb löprunda på 2,5 km.
 
Appropå löprundan så kände jag mig jätteklen att jag bara sprang en sån kort bit men det började göra lite ont och då bestämde jag mig för att lägga av, vilket jag nu i efterhand inser var ett klokt beslut med tanke på hur ont min fot gjorde efter löprundan när jag satte mig och vilade. ^^ Bara att vila foten några dagar och sedan på det igen. =)
 
Idag är det jobb på schemat, kväll. Har spenderat morgonen med att kolla på en Let's Play till spelet Corpse Party som är ett japanskt spel baserad på en Manga som handlar om en skolklass som genomför en ritual i skolan på kvällen, vilken går fel och de transporteras till en annan skola som inte tillhör vår värld, där de hemsöks av spöken och andra "beings".
 
Enligt Wikipedia är plotten enligt följande:

The game's story is set in Heavenly Host Elementary School (天神小学校 Tenjin Shōgakkō?), an elementary school that was torn down following the murders and disappearances of several of its staff and students. By the start of the series, another school called Kisaragi Academy (如月学園 Kisaragi Gakuen?) has been built over the elementary school site. One night, a group of students from Kisaragi are telling ghost stories about the old school. They try a ritual found online in order to ensure their friendship lasts forever when they are suddenly transported by a mysterious earthquake to another dimension where Heavenly Host Elementary still exists and is haunted by the ghosts of the school's murdered children. The player takes control of the Kisaragi Academy students as they try to find their way home and survive the other mysterious forces that haunt the school.

Läskigt är det i alla fall!

 

Kommentera

Publiceras ej