Anime-Mania

0kommentarer

Är ju som de som känner mig vet en riktig anime-älskare. Jag har sett otrligt många serier de senaste åren och tycker att anime är det som får mig att känna mest känslor när jag ser på det. Man kan skapa miljöer och saker som inte finns i verkligeten då det är animerat, och personutvecklingen i många animes är på en helt annan nivå än i vanliga filmer/serier.
 
Ett par exempel på detta är två av mina absoluta favorit anime:
- Fullmetal Alchemist Brotherhood
- Code Geass
 
I båda dessa serier är det mycket story, välutvecklade personligheter och de är engagerande, man kan inte sluta kolla på dem, man måste se ett avsnitt till. Jag rekommenderar starkt att börja titta på anime för er som kanske tycker att det känns som att ni inte får ut något av de vanliga serier/filmer som finns nuförtiden, eller att det blivit mer och mer samma innehåll i dem. Mycket drama, lite story.
 
För en nybörjare skulle jag definitivt rekommendera Fullmetal Alchemist eller K-on!.  Dessa är två ganska olika serier, då K-on är väldigt komisk i sin natur och inriktad på relationer mellan vänner, medan Fullmetal Alchemist är mer storybased med mycket som händer och inriktar sig mer på familjära förhållanden. Men båda är helt underbart bra!
 

 
K-on!
 
 

 
Fullmetal Alchemist Brotherhood
 
 

Code Geass är ingen nybörjar anime, men om man har sett ett par vanliga animes tycker jag att bör kolla på denna, då det är en ganska lätt introduktion till Mecha (teknikbaserad combat med mycket enmanna-styrda krigsmaskiner), medan den samtidigt har mycket relationer mellan olika människor. Framförallt är den så otroligt genomtänkt, man upphör aldrig att överraskas av det som händer i den!
 
 
Så nu har jag nördat lite idag, gå nu och sätt er vid TV:n och se dessa animes!
 

 

Kommentera

Publiceras ej