*Kurr kurr* säger magen

0kommentarer

Ja, så blir det när man inte får äta lika mycket som man är van vid, men det är ju ingen fara att vara hungrig, bara det att man är van vid känslan att aldrig vara hungrig. =/ Småätandet har förstört mig! XD I vilket fall som helst så ser mitt matschema idag ut som följande:
 
Frukost: Risi-frutti (illa jag vet, men vad gör man när man vaknar 15 min innan bussen går), äpple
 
Mellanmål: Yoghurt (Yoggi Jordgubb)
 
Lunch: Kassler och pastagratäng
 
Mellanmål: Yoghurt, banan
 
Middag: Spagetti med chiliräkor
 
Kvällsfika: Äggmacka, liten skål med aprikoskräm (lågkalori)
 

 
Har börjat laga ordentlig mat nu, så att det inte blir något slarvande med Burger King på väg hem från jobbet eller så, man har ju faktiskt tid att ställa sig och laga middag, behöver inte vara någon trerätters med hela köret. ^^
 
Jag tycker ju faktiskt att det är roligt att laga mat, det är bara det att nu när jag börjar få en del att plugga på (som t.ex. en tenta som närmar sig) så känns all tid förutom pluggtid eller slapptid för mig som bortslösad tid. =/
Så därför gäller det att peppa sig till träning och nyttig mat, annars blir det lätt att man faller ur de bra vanor man börjat med! Dock så tycker jag att det är helt ok att ta en skål med nötter el dyl om man ska sätta sig och plugga, för då måste man ha något litet att motivera med. ^^ I alla fall fungerar jag så.
  

Kommentera

Publiceras ej