Flytt snart!

0kommentarer

Nu verkar det som att det inte är mer än en vecka kvar till flytten. I och med att jag har en tenta i mitten av mars vill vi flytta så snart som möjligt, för att jag inte ska vara mitt i flyttstök när jag måste plugga som mest. ^^ Det känns riktigt bra att äntligen få komma iväg, kommer ju iofs inte bo där i mer än något år, men ska ändå bli roligt att få flytta på nytt med min Älskling, känns som en milstolpe på något konstigt vis att vårat förhållande har en lägenhet avklarad på något sätt. Ett steg på vägen. =)
 
Nu när man är mitt i flytt-tider till den nya hyresrätten börjar vi dock redan planera för en ny flytt, till en bostadsrätt! Min Älskling kommer troligtvis inte fortsätta plugga efter denna terminen och då kommer han börja jobba och tjäna pengar. Jag har sparat lite pengar och om 1-1,5 år, lite beroende på hur länge vi kan bo kvar i den lägenheten vi ska flytta till så kommer vi KÖPA vår första gemensamma lägenhet. Om det känns som en stor grej att vi flyttar till ny lägenhet nu så känns det helt astronomiskt stort att köpa en lägenhet tillsammans. Längtar så jag blir tokig, så nu känns det också som en extra stor motivation till att klara mina tentor, så jag kan bli klar med min utbildning också och börja tjäna pengar, så vi kanske om en 5 år kan flytta till vår dröm 3:a på Eriksberg. =) Förhoppningsvis har då också Emma och Johan flyttat till Göteborg och blivit bofasta här så vi har världens bästa parkompisar här.
 

Kommentera

Publiceras ej